Ruts tisdag


Jag vaknade efter en skruttigt jobbig natt. Jag är förkyld som sjutton och har snorat och hostat. Oj, vad man gråter då. Min stackars mamma har knappt sovit på hela natten och inte stackars jag heller :( Tur att jag har min anka iallafall...

Såhär ser jag ut på nära håll. Inte så kul va?


Men mamma tvättade av mig, klädde på mig och gav mig en alvedon och sen blev jag piggare. När man har dregel på fingrarna och drar med handen på kylskåpet gnisslar det jättehäftigt så det gör jag ganska ofta.

Annars så lärde jag mig att krypa idag... No big deal, men mamma blev jätteglad... Jag lärde mig att sätta mig upp själv också, men mammaslarvern glömde att fota det.

Mormor och Maja hälsade på och jag fick en ny klänning med tillhörande hårband som mormor hade sytt. Titt så fin jag blev! Tack mormor!

Moster och Tore kom också och hälsade på. Mamma säger att vi inte ser så smarta ut på det här kortet, men jag vet att hon alltid tycker att vi är finast i hela vida världen.

Vi fick mellis och mamma, moster och mormor fikade. Det blir stökigt fort säger mamma. Jag slipper ju städa så jag bryr mig inte så mycket...

Imorrn drar mamma och jag till IKEA en sväng om jag inte är sämre. Vi behöver visst lite förvaring...

Ha det gött alla ni!

/r

Kommentarer
Postat av: mormor

du har så rätt Rut illa,tids nog får man städa och sköta hus och barn.Roa dig så länge du får.kram (ingen puss på munnen idag)

2010-11-09 @ 22:29:47
Postat av: Farmor

Bravo Rut ! Nu får pappa och mamma snart mycket mer motion när de måste springa och leta efter dig över hela huset, jättekul ! Åh , så fin du blev i din nya klänning! Väldigt söt, med hårband och allt ! Tråkigt att du är förkyld igen,tyvärr är det så när man är ett litet barn.DU piggnar snart till ska du se!

Ha det så kul på IKEA ,be mamma köra försiktigt!!!!!

Puss o kram!

/Farmor

2010-11-10 @ 08:13:29
Postat av: Stephanie & Sannah (AMPELOS)

herregud vad söta :)

2010-11-11 @ 09:07:54
URL: http://ampelos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0