Snorig och sömnlös

Rutis har gått och blivit snorig igen. Dessutom dreglar hon som en liten hungrig krokodil och så hade hon en liten släng av feber nu på eftermiddagen... Vi hoppas på att den här natten blir bättre än natten till idag iallafall. Rut var ledsen när vi skulle gå och lägga oss så hon fick sova mellan oss. Hon somnade som en stock efter vällingen, men vaknade sen hur ofta som helst och var ledsen och snorig, ledsen och pruttig eller bara ledsen. Mamman sov not very much...

Idag har jag varit inne i stan och assisterat Erika och Astrid. Mysigt! Dessutom var det ju värsta vilokuren - jag hann ju till och med dricka kaffe på eftermiddagen :)
 
Igår kväll. Tore och Rutis pyjamasmyser med sina föräldrar. Tore genom att vara pigg och klättra på soffan och Rut genom att lägga huvudet på pappas bröst.

Idag kväll. Pappa och Rutis pyjamasmyser på golvet. Pappa kastar mjuka klossar och Rut snurrar runt.

Rut är glad...

...och snorig. Fast det kanske inte syns så mycket...

Imorrn skulle Rut och jag ha träffat en kompis och hennes barn, men eftersom Rut är lite skruttig fick vi ställa in. Igen! Det här var den tredje bestämda tisdagen på rad som vi inte kunde ses på grund av sjuka barn. Nu håller vi tummarna för att ingen blir sjuk till nästa tisdag.

/e

Kommentarer
Postat av: mormor

oj vad det är snorigt med småbarn,kommer ihåg.phuu.kan jag göra nåt för er?kram

2010-11-09 @ 09:41:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0