Rut pratar

Rut pratar så mycket nu för tiden. Hon har till och med börjat sätta ihop ord till tvåordsmeningar. Det är jättekul att höra och faktiskt rätt så smidigt att faktikt förstå vad hon menar också.

Det första hon sa för några veckor sedan var 'Hehej mamma!' när jag kom in i sovrummet där hon lekte. Hur glad blir man inte? I förra veckan när hon åt frukt pekade hon på frukten och frågade 'Ä dä?' 'Nektarin' svarade jag, varpå hon pekade på mig och stolt sa 'Där mamma!' Jag blev så glad att hon fick tusen pussar :)

I söndags morse kastade hon sig upp i vår säng där jag låg kvar på morgonen, kröp snabbt som attan fram till kanten, pekade på hundbädden som var kvar sen Maja sov hos oss sist och sa 'Vovve näääe' samtidigt som hon slog ut med armarna i en frågande gest. När jag sedan plockade upp kläder från golvet hjälpte Rut mig genom att plocka ur den igen. (Smidigt värre...) När hon hittade Joakims skjorta sa hon 'Där pappa. Mmmmm' och begravde ansiktet i den.

Är du trött Rut? frågar jag framåt 19-tiden. 'Mmmmmm' svarar Rut och gosar ner sig i gosefilten. Ronja är mysig hon med.

/e

Kommentarer
Postat av: erika

Sööötis <3

2011-06-15 @ 15:00:26
Postat av: liljis

så himla fin dotter!

åh, blir alldeles lycklig av att läsa

2011-06-16 @ 01:15:55
URL: http://lillputte.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åhhhh va roligt att läsa!

2011-06-16 @ 19:24:25
URL: http://sandraolsen.blogspot.com
Postat av: Moster

Gulle-rut, :-), hoppas vi ses snart igen, kram

2011-06-17 @ 08:27:36
URL: http://emmasnaturbildblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0