Bröllopsbestyr

Det är inte bara husbestyren som går framåt. Vi ska ju faktiskt gifta oss om nästan två (2!) veckor. Iiihhh, vad roligt det ska bli! Det är en del att stå i och igår hade våra föräldrar föräldramöte för att styra upp det hela. Eller ja, vi sa vad som skulle göras och de fick slåss om vem som skulle göra vad.

Mamma har nu sytt klart min klänning, men den får bli hemlig fram till bröllopet. Fin blir den i alla fall. Idag har vi återigen varit på tygaffären i Söderköping och köpt tyg till en cape som jag ska ha.


Blir det detta månne? Det får också bli en överraskning :)

Idag har jag också varit och provsminkat mig inför den stora dagen:


Lite upppiffad, men ändå naturligt. Vad sägs?

Just nu är det stora bekymret om Joakim ska ha något runt halsen under vigseln och vad det ska vara i så fall. Fluga, kravatt, rosett? Ja, frågorna är många. Vi får se helt enkelt. En kavaj och två skjortor är inköpta i varje fall. Nya jeans och kanske ett par nya stövlar till skogalningen kan också vara på gång. Det är ju kul med helt nya kläder :)

Nä, nu orkar jag inte mer. Fotmassage nästa! (Det nya bästa. Näst efter julmust. Eller före. Eller nä... Eller båda är bästa!)

/e


Kommentarer
Postat av: Maja

Joakim är ändå stiligast i rosett!

Jag röstar för det.

2009-12-08 @ 21:10:49
Postat av: lilja

åh, elin.



jag fick tillgång till internet hos sara (wihooo)



du kommer att bli extremvacker på ditt och jockes bröllop, jocke också för den delen, det tror jag starkt på.



KRAM

2009-12-08 @ 21:52:07
URL: http://lillputte.blogg.se/
Postat av: Beatrice

Plastron ska han ha!

2009-12-09 @ 07:03:23
Postat av: Billa

Fin sminkning! =)



KRAM

2009-12-09 @ 18:40:37
Postat av: Elin&Astor

superfint!!

2009-12-10 @ 21:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0