Gamleby

Idag kom vi hem från Gamleby där vi har varit sedan i måndags. Vi åker dit med våra elever och de jobbar med slöjd och hemkunskap bland annat. En veckas lägervistelse tär på oss stackars lärare och nu är det väldans skönt att vara hemma igen. Synd bara att Joakim skulle åka direkt till Motala och spela... Han hann bara byra skjorta för att sedan slänga sig in i bilen och dra iväg. Synd för mig som är alldeles kramsjuk :(

Vi lyckades ta oss ut och ta en 20 minuters promenad igår när vi hade lite ledig tid. Tog med oss kameran och dokumenterade Gamlebyviken:



Sängarna i Gamleby är INTE som de ska. De kanske tar lite skada av att olika personer sover i dem varje vecka och att de aldrig byts ut. Madrasserna i lärarrummen är som hängmattor och efter första natten var jag helt slut i ryggen. Fick några snälla elever att bära in en extramadrass åt mig och sov därför sedan som prinsessan på ärten. Liksom henne kända jag tyvärr ojämnheterna ändå...


Min obäddade prinsessan-på-ärten-säng.

Kanske är det på grund av sängen som jag är dödstrött? Eller kan det vara på grund av konstant jobb i en vecka? NU ska jag i alla fall sova typ hela helgen och vila upp mig inför alla bedömningar och de ca 800 betyg som jag ska sätta under nästa vecka.


Så det så!

/e

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0