Senaste nytt

Oj, vad tiden går fort. Å inte har jag hunnit blogga något alls... Den här veckan har varit sjuk. Jobbade måndag och tisdag med diverse slappa aktiviteter. Skönt när eleverna kan sköta sig själva. Mitt jobb bestod i att dela ut skumtomtar (jättejobbigt), se till att eleverna såg på film (ännu jobbigare) och sätta en massa betyg (faktiskt jobbigt på riktigt). Till slut var det dock onsdag och vi hade skolavslutning. Nu var det jullov för ungarna! Woohoo!! Vi jobbade torsdag och fredag också, och drog till med en rejäl julfest på torsdagkvällen till råga på allt. Blev alldeles för sent och vi var alldeles för trötta på fredagen. Gjorde lite nödvändigt jobb, men orkade inte så länge utan tog jullov vid tvåtiden. Nu ska vi vara lediga hur länge som helst! Eller till den 4 januari närmare bestämt...

Joakim började sitt underbara jullov med en tenta i spanska klockan 8.00 på lördagmorgonen. Han var verkligen jätteglad och laddad. Kom hem vid tolvtiden bara för att åka till lokalen och samlas inför spelningen i Vadstena på lördagkvällen. Trodde han ja! Vad han inte visste var att spelningen bara var lur - istället blev det svensexa för hela slanten. De gjorde roliga saker som att boxas (Joakim fick stryk), Pain(t) ball (Joakim fick mer stryk), bära på cementblock (Joakim blev trött), spela trummor på stan (Joakim fick skämmas) och åt och drack gott (Joakim blev glad). Kontentan av det hela blev en glad, men trött och mörbultad (och aningens full) Joakim som blev hemskjutsad av sin kära bror kl. 03.00. Idag har han en fruktansvärd träningsvärk och är kanske liiiite bakis. Jag är glad att han överlevde.


Ett fint blåmärke...

Jag blev också bjuden på möhippa igår. Något lugnare dock och det är jag mycket glad för :) Jag fick svara på svåra frågor om Joakim, fick låtsaschampagne, fotmassage och behandling på Söderköpings brunn och middag på samma ställe. En hellyckad afton, jättemysigt och härligt. Tack tjejer! Jag behöver därför inte visa upp otäcka bilder på hur jag ser ut idag :P

Idag fick JOakim sova länge och jag och Maja åkte ut till tomten för att leta efter hans pass i förrådet. Vi ska åka till London på bröllopsresa och man måste visst ha pass när man åker utomlands. Bra att vi är ute i så god tid och verkligen vet var passen är... Jag hittade i alla fall Joakims (men inte mitt) och passade på att gå en promenad i vårt fina område. Oj vad vi längtar ut!




En snötäckt Maja.


Sjöutsikten försvinner visst i snön...

Nu är det bara tre dagar kvar tills vi gifter oss. Vad kul det ska bli! Hoppas bara att snön ligger kvar! Vi har lite förberedelser kvar, men det mesta av det fixas imorgon. Fåt återkomma och berätta vad som händer :)

Nu ligga och vila trasig rygg. (Och kanske blinka till sig lite fotmassage :)

/e

Kommentarer
Postat av: Billa

Mysigt ni verka haft det. =) Kul! Tyvärr så frågade Sara om jag oxå kunde följa med på din möhippa, men av alla dagar denna månad så prickade ni in Mattias födelsedag och sen hade vi annat inplanerat på kvällen, så det var lite synd. Men hoppas ni hade trevligt i alla fall. =)



Kram kram Billa

2009-12-20 @ 22:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0