Crejvings...

... på högsta nivå!

Igår blev jag vrålsugen på pepparkakor med blå Castello och julmust. Men, som vi alla vet, får man inte äta blåmögelost när man är gravid. I dagens internetvärld måste det ju finnas något sätt att komma runt det på tänkte jag och började googla. Sagt och gjort, jag hittade en grej som verkade fungera. Det gick ut på att man värmer upp lite grädde i en kastrull och låter osten smälta i det. Detta eftersom man ju FÅR äta ost som är upphettad över kokpunkten. När man har smält ner allt ska man låta den stelna och vips så har man ny ost (något fetare dock) som även gravida får äta.



Jag råkade dock ta liiite mycket grädde och fick en slags sås som inte stelnade. Jag fick doppa pepparkakorna istället. Det gick det med. Jag lär av mina misstag och tar mindre grädde nästa gång.

Joakim fick som sig bör också ett litet crejving och gjorde 'chokladgegga' - vispad grädde, kakao och vaniljgrädde. Han är ju inte vuxen än och tycker inte om mögelost :)



MUMS!

/e&j

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0