FF (!) och mycket att göra

Nu är det helg! Och en fullspäckad sådan. Dessutom är vi själva hemma heeeela helgen! Pappa är på Kanarieöarna (eller liknande) och spelar golf och mamma är runt och dansar i Sverige.

För att förbereda mig och orka med denna fullsäckade helg gick jag och la mig kl. 21 igår kväll och vaknade imorse kl. 07.07. Väckte Joakim lite fint eftersom det är tråkigt att vara vaken själv, mös i sängen en stund, gick ut med hunden och blev, när jag kom tillbaka, serverad en alldeles underbar frukost. Jag har världens bästa (blivande) man!


(Observera de hjärtfomade gurkorna som Joakim har odlat fram i flera år för att kunna bjuda mig på just idag.)

Efter frukosten lärde jag mig ett nytt trick:




Balansera-kaffekopp-på-magen-tricket. Trodde ni inte!

Idag ska Joakim skriva sin andra och sista tenta i spanska (det är ju mycket jobbigt för mig, därav det tidiga sänggåendet igår...) Jag ska ägna eftermiddagen åt Maja samt träffa bästa Erika en sväng. Ikväll tänkte vi också åka och hälsa på Joakims föräldrar.

Imorgon blir det en sväng till Vingåker och förhoppningsvis lite inhandlig av kavaj eller dylikt till bröllopet. Vi ska också till O&A som sig bör på söndagarna.

En hektiskt helg... Blir så när man inte hinner med något i veckorna. Nästa vecka åker vi till vår kursgård i Gamleby med våra elever, vilket inebär en vecka utan någon fritid alls...

Vi har förresten får kallelse till byggsamråd med kommunen, Nästa vecka förstår så vi får skicka en förälder i vårt ställe. Men bra att det äntligen blir av! Då kanske älvsbyhus kan börja med markarbetena sedan. (Och ja, det var älvsbyhus som Kalla Fakta hade ett program om, vi vet.)

/e

Kommentarer
Postat av: Elin&Astor

haha vilken tur att jag inte messade dig när jag såg programmet då, tänkte tanken ska jag erkänna ;)

2009-11-28 @ 16:17:18
Postat av: Billa

Bra trick du kan, det kunde jag med. =) Men Tea brukade ofta stöta till det jag hade på magen. Hon tyckte inte om när jag hade datorn så som du har den. Hon var mycket orolig i magen då.



Gillar gurkorna. =) Mysigt...Du har hittat dig en bra man...=)



Lycka till med kavaj köpet. =)



KRAM

2009-11-28 @ 20:51:51
URL: http://camomilloo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0