Fotbollsspelare?

Har vi månne en liten fotbollsspelare i min mage? Hallonet har börjat sparka som bara den och i helgen, just på Joakims fördelsedag, fick han också känna på sparkarna för första gången. Den här veckan har hon/han sparkat järnet och det känns jättekul, men samtidigt mycket märkligt. Chansen att det skulle vara en fotbollsspelare känns dock inte så stor trots allt... Inte om hallonet brås på mamma eller pappa i alla fall :)

Veckan har annars varit ganska tuff. Med halva skolan på vår lägergård i Gamleby brukar man få lite tid till andhämtning. Men icke! Jag har haft slöjd med sexorna hela veckan och börjar nu blir aaaningens trött på att förklara hur man syr ett mjukdjur. Kvällarna har cokså varit jobbiga. Joakim pluggar spanska för allt vad tygen håller så att han ska fixa två stycken tentor inom loppet av tre veckor. Pluggandet innebär att han sitter (ligger) och läser hela kvällarna så fort vi kommer hem från jobbet. Jag lagar mat, går ut med hunden och gör sedan stillsamma och tysta saker (som att blogga och sova) under tiden. Det får det förstås vara värt. Det viktigaste är ju att han fixar tentorna, men jag vill ju kramas och mysa ju!

Nu var altså bloggandet klart för kvällen. Dags för hundpromenad och sova!

/e

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0