Husköp

Nu har vi köpt ett hus minsann! Vi har ändrat våra planer och istället bestämt oss för att bygga ett älvsbyhus. I fredags skrev vi på beställningsordern och ni kan se baksidan på huset här nedan. Vi ska ha ett 'Höner' och vill ni kolla planlösning och grejer kan ni gå in på älvsbyhus.se - 1,5-planshus. Vi ska ha en alternativ planlösning som är mer öppen och huset ska också vara spegelvänt så att det passar bättre för tomten. Det kommer att bli SKITbra! Idag har vi kollat lite på kakel och grejer trots att vi inte får huset klart förrän i april typ. Det är bara att acceptera att ungskrutten får bo i jursla i början av sitt liv... Vi får ett hus i alla fall och det känns skönt. (Eller får och får... det är väl att ta i :)

bild
www.älvsbyhus.se

Idag har vi varit och köpt en bola. En halsband med en pingla som barnet kan hör i magen. När bebben sedan kommer ut känner den igen ljudet och blir lugn av det (...förhoppningsvis :) Vi har också köpt en bilbarnstol på babyproffsen. En BRIO nånting... Turkos var den. Vi får lägga upp bilder av allt när vi har packat upp grejerna. Pga av viss platsbrist kan vi ju inte ha allting inne... Men i sinom tid ska ni få se allt!

Ikväll är J och spelar och jag sitter hemma och har fruktansvärt ont i fogarna. Vi tog en långpromenad (vilket man inte ska göra med foglossning) och gick nerför familjebacken i stenig terräng (vilket man absolut verkligen inte ska göra med foglossning). Men jag gick iaf med små steg (vilket man ska göra!), men jag får kanske skylla mig själv. Det känns lite bättre om jag ligger ner så jag får väl gå och lägga mig tidigt...

/e


Kommentarer
Postat av: Billa

Vilken fin mage du har! =) Jag fick oxå ett sådant halsband, men jag använde det inte så ofta. Så Tea blir nog inte så lugn. =)



Kul att ni "får" ett hus nu i alla fall. Det känns väl bra!? Lycka till! Ska kolla in planlösningen.



KRAM KRAM

2009-10-24 @ 21:07:35
URL: http://camomilloo.blogg.se/
Postat av: Elin&Astor

skönt att det är på G nu då med huset! var nog ett bra beslut.

2009-10-25 @ 14:24:37
Postat av: Thildis

Så klart att det skulle vara mycket snö på "bilden" av huset då företaget är från Älvsbyn. :)

My hood you know.



Jag hade ju också en sån pingla och du kan ju se på mitt barn hur lugn hon blev... NOT! :)

Puss då!

2009-10-25 @ 19:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0