Tack, tack, tack kära 'Bo-garanti'!

Mycket har hänt idag... Och typ inget kul...

Eftersom jag äntligen kom fram ordentligt till vårt älskade byggfelsförsäkringsföretag och faktiskt också fick tag på vår rätta handläggare kändes allting med ens ganska bra. 'Det här löser sig' tänkte jag och förklarade mitt ärende. Jag informerade handläggaren om att hennes kollega hade lovat att hon skulle maila oss, och undrade lite fint om kollegan hade glömt att berätta det för henne eftersom vi inte hade fått mågot mail. 'Nja' sa handläggaren. 'Jag lade på ett brev till er idag'. (Min första tanke här är ju: och varför lägga på ett jävla brev när det går så jävla mycket snabbare att maila? Men så långt hade visst inte de tänkt. Jag menar, man skriver ju inte ner sin mailadress på ansökan för att den ska användas...) Sedan informerade den trevliga och snälla kvinnan mig om att vi tyvärr inte kunde få någon försäkring alls hos dem då vårt byggföretag, enligt deras procenträkning, löpte typ 5 % risk att gå i konkurs inom typ 10 år. 'Skämtar du?!' tänkte jag, men eftersom jag är så snäll och trevlig så höll jag käften, tackade för hjälpen (de svarade ju iallafall den här gången), lade på och sa milt 'idioter' när jag gick ut i lärarrummet för att förklara vårt dilemma för Joakim.

Så, vad göra nu? Vi får se om byggarn kan fixa något. Han skulle ringa dem imorgon... Det brukar visst lösa sig har jag hört...

Just nu sitter jag och lyssnar på stackars Maja som ligger och gnyr berdvid mig. Hon har kastrerats idag och det verkar inte alls vara så skönt. Jag tror att sövningen och det smärtstillande börjar släppa. Stackars lilla vovve... Hon ska ha krage i minst 10 dagar och får inte hoppa upp någonstans alls... Får se hur det går. För tillfället är just det inga problem iallafall...

Nu går jag snart och lägger mig med hopp om en något bättre morgondag.

(Tänker på dig gumman... hela tiden.)

/e


Kommentarer
Postat av: Billa

Fy vilka dumma personer ni pratar med. Håller tummarna för er att det går bättre snart. Att allt löser sig.



Stackars lilla vovve. Men det blir nog bättre för henne med. =)



Allt bra annars?!



KRAM

2009-09-01 @ 21:27:54
URL: http://camomilloo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0