Dagens arbete

Jag började dagen i hopp om att under förmiddagen kunna skruva fast de sista handtagen på våra nya köksluckor. Rut började dagen med inställningen 'Jag tror jag ska tjuta och knorva hela förmiddagen så att mamma aldrig blir klar med luckorna'. Hon roade sig dock en liten stund med att ligga på fällen och snurra på en bricka i sitt babygym. Det var jättekul att se henne le och roa sig själv. Duktig Rutis!

Luckorna blev klara till slut. Jag är mycket nöjd med resultatet, det är skitsnyggt. De skåp med luckor som fortfarande är vita ska skruvas ner och kasseras... Och diskmaskinen ska få en lucka, men vi saknar skenor till den än så länge... Dessutom väntar vi på vår nya bänkskiva och så ska väggen bakom kaklas. Men sedan är det nog klart!



Efter handtagsuppsättningen fick Rut mat och därefter fick även jag mat - kors i taket. Därefter gick vi en promenad i vårsolen vilken avslutades med en kopp kaffe i trädgården. Eller, ja, stengården kanske vi ska kallat...



Skönt vare i alla fall :) Nu väntar vi på att Joakim ska komma hem!

/e

 

Kommentarer
Postat av: elin&/astor

fiiint!!

2010-04-12 @ 21:11:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0