Idag äre fredag!

Så sa jag varje fredagsmorgon till mina elever varpå de svarade med ett högljutt WOOHOO! Nu får jag säga det till Rut på fredagarna, men än så länge svarar hon inte. Jag får woohooa för mig själv... En av eleverna tyckte dock att woohoo var det första ord Rut skulle lära sig. Jorå, Manne, vi tränar och tränar. I'll let you know!

Imorse låg Rut så nöjd och glad vid sitt babygym medan jag åt frukost och drack kaffe. Hon är så jäkla söt och börjar bli så himla mycket bebis. Hon är med mer och ler massor. Superhärligt!





När Rutis hade lekt klart och jag hade bytt blöja och klätt på henne blev hon såhär trött:

När Joakim kom hem från jobbet hade han med sig en present till Rut. Den var från vår kollega och Joakims mentor Pia. Rutan blev skitglad när hon såg vad det var :)

Jajamensan! Ett par hästsockor som också fungerar som skallror! Värt! Tack Pia säger Rut!

Joakim ville därefter direkt sätta igång att leka hantverkare. Han hade inte ens tid att byta om. Nu skulle vår plåt bakom hällen upp! Det gjorde han bra, limmet höll sig på plåten och nu sitter den där den ska.

Jag satte därefter igång med att göra pizza. Idag firar vi nämligen fyra månader som gifta! Sen är det ju alltid kul när man får använda Kitchen Aiden också :)

Här kan ni se plåten bakom hällen. Fint som snus. Nu fick jag också chans att använda pajkaveln som vi fick i bröllopspresent. Urbra var den minsann!

Jag tänkte vara en sån där bra matbloggare som tar kort i alla moment, men det glömde jag visst bort... Här går vi direkt på den färdiga produkten!

Å gott blev det ska jag säga :D

Nu blir det mys och kanske, kanske lite pyssel här hemma om orken räcker till.

/e

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kom, för Guds skull, ihåg att Woohoo stavas Wihoo! Idag höll jag på att glömma bort det så mitt i planeringen skrek jag (nåja, skrek var väl att ta i men du fattar) IDAG ÄRE FREDA!

Nu har äntligen er presse kommit så nu är det bara leverans till Hugget kvar. När ska vi ses??



Kram ra

2010-04-23 @ 19:44:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0