Konversation med Rut

-Mamma, mamma. Var är pappa?
-Men, han har ju åkt till jobbet ju. Det berättade vi ju för dig igår att han skulle göra.
-Gjorde ni? Jaså vad konstigt, det måste jag glömt bort. Men jag saknar ju pappa. Kan inte jag få ringa honom?
-Jovisst, du kan väl använda din fina telefon som du fick av Saga-Li igår?
-Bra idé mamma.

"Riiing riiiing"



-Ja, det är pappa Joakim.
-Hej pappa, det är Rutan. Jag saknar dig. Måste du åka och jobba?
-Ja, tyvärr älskling så måste  jag det, men jag vill hellre vara hemma med dig och mamma.
-Jaa, och vi vill att du ska vara hemma. Mamma säger att hennes frukostmackor inte alls var något goda och trots att det är sol ute känns det molningt och grått när du inte är här. Du kan väl skynda dig hem va?
-Absolut älskade lilla Rut, det gör jag alltid.
-Bra pappa. Jag älskar dig och längtar efter dig!
-Och jag längtar efter dig bebisen.
-Puss puss pappa.
-Puss puss Rut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0