Mat och massage

På tisdagar går Rut och jag på babymassage på Klockaretorpets Familjecentral. Det är jättetrevligt och det är kul att lära sig hur man ska massera sin lilla bebis. Eftersom Rutis har så ont i magen så ofta har jag fått mycket tips på hur jag kan massera magen för att det ska bli bättre. Det är också himla bra eftersom vi efteråt sitter och fikar och pratar. Jag får väldigt mycket bra tips och andra infallsvinklar på det som jag upplever är lite knepigt med Rut. Idag tog jag upp att Rut äter så sakta och frågade om någon hade något bra tips. Av en mamma som också matar tillägg fick jag tipset att byta upp mig en nappstorlek så att hålet i nappen blir större. Det kan ju hända att hon får jobba hårt (igen) för att få i sig meten och att det helt enkelt rinner för sakta och då orkar hon inte och somnar till slut. Då kom jag på att jag faktiskt hade köpt nästa nappstorlek redan när vi låg på BB så när jag kom hem plockade jag fram den. Nu ska vi se vad som händer nästa gång vi matar. Det blir spännande!



/e

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0