Piller

Idag hade jag en tid hos reumatologen för att kolla upp om min ledgångsreumatism har kommit tillbaka. Sedan Rut föddes har jag gradvis blivit sämre i lederna och värst är fingrarna på höger hand. För min egen skull bryr jag mig egentligen inte så mycket, jag är mest rädd att fingrarna ska bli så onda och slöa att jag ska tappa Rutan när hon blir tyngre och sprattligare. Sagt och gjort, en tid beställdes och idag gick jag dit. Enligt honom är mina händer drabbade av karpaltunnelsyndrom och proverna visar inga tecken på reumatisk inflammation. Det är jättebra och jag ska fortsätta gå regelbundet så att vi håller koll på att det håller sig borta. Karpaltunnelsyndrom låter ju dock inte så jättekul, men nu förstår jag varför mina händer domnar bort hela tiden. Han skrev ut finfina mediciner till mig - för bara 928 kronor. Rena fyndet tycker jag ju, så nu håller vi tummarna för att händerna blir bättre.

Dyra, men förhoppningsvis verksamma piller.

Rut har fått lite nya kläder. Hon växer så det knakar och även hennes pyamasar börjar knaka snart. Idag har hon en av de nya på sig.

Sötaste ungen i stan? Jajamensan!

/e

Kommentarer
Postat av: Farfar

Goseungen! Farfar upp i dagen!

2010-04-21 @ 21:27:17
Postat av: Pia

Karpaltunnelsyndrom fick jag när jag väntade Alice inte kul fy fick sova med skenor på händerna men det försvann efter förlossningen(som tur va).Hoppas medecinen hjälper krama Rut.

2010-04-22 @ 09:08:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0