Diverse

Igår hade Rut och jag finfrämmande. Moster Emma, moster Sara och kusin Tore kom. Vi gick en långpromenad i det fina vädret och käkade lunch.



På kvällen fick vi besök av vänner från Åland och därefter satte jag igång med kvällens projekt: tapetsering. Jag som aldrig hade tapetserat förut skulle helt plötsligt sätta upp tapeter i köket. Tur att man är bra på det mesta, det var ju inga som helst problem.

Tapetseringen var tvungen att göras igår eftersom hantverkarna skulle komma idag. Vår nya bänkskiva skulle också komma och hantverkarna skulle fixa både bänkskivan och kakla köket. Hantverkarna kom klockan 07.30 och då åkte Rut och jag iväg till BVC. Det var dagt för Rutans två månaders kontroll. Hon hade gått upp, men inte så mycket - bara till 4330. Vi diskuterade lite mat och grejer. Hoppas att hon mår bättre i magen snart iallafall. Därefter åkte vi till Ruts mormor och Ruts hund Maja. Maja tyckte att det var roligt att träffa Rutan igen.

Vi gick långpromenad och träffade Majas kompis Atlas. De lekte järnet i Atlas trädgård.

När Joakim kom hem efter jobbet hade hantverkarna mätt fel när de sågade ut hålet för hällen i vår nya bänkskiva. Vilket förstås innebär att fläktkåpan som vi har köpt inte längre passar. Vi fick bege oss direkt till Media Markt för att byta till en mindre. Detta var inte det lättaste (det SKA inte vara lätt för familjen Holm att bygga hus...) och vi fick beställa en kåpa som kommer om 1-2 veckor. Vi skulle då byta ut vår 'gamla', men herr Holm hade ju glömt halva grejen hemma så jag får åka dit imorgon igen... Kul...

Väl hemma fick jag i alla fall se på allt det fina:

Kaminen


Köket



På måndag kommer hantverkarna tillbaka och då ska de foga kaklet i köket samt lägga hallgolvet. De skulle lagt det golvet också idag, men hann inte. De måste också fixa till kaminröret på övervåningen. Eftersom vi ändrade plats på kaminen så var det förstås fel vinkel på röret. Inte alls typiskt...

Imorgon ska vi röja på tomten och göra diverse ärenden...

/e

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0