Gästbloggning

Hej alla koola - Rutis the tutis här!

Mamma låter mig gästblogga så jag ska berätta vad lilla söta jag har gjort de senaste dagarna! Värsta mesta har jag gjort! Jag tänkte att jag skulle visa lite bilder och berätta till dom. Det blir liksom roligare då tycker jag.

Jo, för det första så håller pappa på och provar fina kläder å sånt på mig hela tiden. Jättekul verkligen! Jag gillar ju visserligen att folk tycker att jag är gullig å så, men nån måtta får det väl vara. Här satte han på mig ett sånt där jäkla hårspänne eller vad det heter. Sen har han mage att försöka fota mig efter det! 'Rutis, Rutis! Halllåååå! Le dååå!' Nä, fy skrutton! Jag skiter väl i dina jäkla foton pappa.

Ja, här var vi visst på maxi. Pappa tyckte att jag var söt (igen!) och var tvungen att fota mig. Ja, jag kan väl inte göra annat än att hålla med. Jag kan ju bara konstatera att mamma och pappa är något av the matching kind. Jamenar, matcha bodyn med bitringen och hårbandet med byxorna? Vem gör sånt egentligen?

Här är jag på simskola. Mamma ser lite galen ut, men det tycker iallafall jag att hon gör jämt. Ni kan inte fatta så superroligt det var att bada! Pappa var med också och jag skvätte ner alla i simgruppen! Precis alla! Jag tror inte att Tore tyckte att det var så kul att få en massa vatten i ögonen, men det sket jag i. Ja, bokstavligt talat faktiskt. Mamma fick sig en liten överraskning när vi skulle byta om efter badet. Hihihihi!

På eftermiddagen gick jag och Maja en sväng vid Ågelsjön med mamma och pappa. Som ni såg i ett tidigare inlägg hittade jag lite kantareller. Maja hon hittade bara en liten näbbmus, men den fick hon inte behålla för mamma.

På vägen hem stannade vi hos farmor och farfar. Mamma och pappa fick mat och jag fick gröt. Farmor skulle prova att mata mig eftersom jag ska sova där på lördag. Hah, jag skrek hela tiden! Jag var ju trött ju, men det fattade inte mamma. Jag hämnades genom att bita bebispingu i huvudet en massa gånger. Där fick dom allt!

Nu ska jag sova för natten hemma i min egen säng. Imorgon ska jag och hälsa på mormor och morfar en sväng. Å Maja förstås! (Vi lämnade nämligen tillbaka det roliga lilla djuret idag...)

Gonattkramar!

/r

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0