Manic monday

Så var det visst jul snart... Helgen har bara rusat förbi!

Rut vill ju gätna äta själv nu för tiden... Jättebra när hon är trött och gnuggar in allt i hela ansiktet :p

Dricka själv är ju också ett måste. Roligast här är att hålla muggen helt upp-å-ner så att det bara rinner-rinner-rinner ner på kläderna, stolen och golvet.

Jag köpte två nappar till igår och tänkte att 'hittar hon inte en napp nu, då vete fasen om det nånsin funkar'. Men det gjorde hon inte... Så vi får väl se om det nånsin funkar.

Efter kvällsbadet ville Rut krypa på soffbordet för det är ju kul.

Idag har jag lekt hemmafru och lagat mat... Jag kokade ett gäng tjocka revben ihop med morötter, lök och vitlök.

Inget får gå till spillo. Voila! Egengjord buljong på kött- och grönsakskok.

Revbenen efter att jag penslat dem med glaze och griljerat i ugnen. Sagolikt gott ska jag säga er!

Rut busade under tiden och lekte med pappas portfölj.

...och gick runt mellan soffor och bord och var glad och söt.

Jag kokade minsann en julskinka och griljerade den, men det orkade jag inte fota... Jag trodde att jag bara skulle behöva griljera men Joakim hade tagit fel skinka i affären och köpt en rimmad. Det inte mannen har i huvudet får visst frugan ha på hällen. (Ja, eller nåt...)

Kommentarer
Postat av: Elin

Hahaha! Härlig slutkläm på detta inlägg! :)

God Jul till er från oss! Kram!

2010-12-21 @ 10:29:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0