En liten överraskning

Imorse gick Joakim upp med Rut som vanligt. Jag fick sova vidare. Rut blev dock trött ganska fort igen, klockan var ju ändå bara fem, och de båda kom och la sig igen. När vi vaknade andra gången runt halv åtta gick Joakim upp och gjorde frukost och vi andra fick ligga och dra oss. Vi började äta frukost, men ingen hade hämtat tidningen. Joakim gick in i sovrummet, kom ut igen, sa 'Du kan ju läsa den här istället' och gav mig en liten lapp. 'I prickiga asken' stod det. Det var början på en skattjakt. Jag kunde, som ni förstår, inte äta upp frukosten utan var tvungen att springa runt och leta lappar.

Den sista lappen ledde, som ni ser, ner i Joakims ficka.

Där hittade jag den här lappen. Fast den var hel då. Rut passade bara på att smaka på den lite senare.

Å nu har jag också en Rut-tatuering! Nästan lika fast inte riktigt ändå...

En finfin sjumånadersbröllopspresent!

Tack älskade älskling!

/e

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0