Hur trött?

Supertrött! Nu börjar det kännas att man inte har sovit på ett tag. Vi bestämde ju oss för att åka hem efter fredagsspelningen istället för på fredag dag. Joakim skyndade sig efter spelningen och vi kom iväg exakt 01.45. Tanken var att jag skulle ha sovit igen lite innan så att jag var lite utvilad iallafall. Tji fick jag! Vi hade ju ställt upp husvagnen på uppfarten till ett hotell där bandet känner ägaren. De bor också där när de är nere och spelar. Det vi inte hade med i beräkningen var att hotellägarens ungar bestämde sig för att ha råfest just då. Tur att Rut kan sova ändå, jag slumrade någon timme innan det var dags att gå upp och förbereda för hemfärden. Rut skulle väckas och matas så att hon kunde sova hela vägen hem och husvagnen skulle omorganiseras lite.

Tanken var att vi skulle åka hela vägen hem utan att stoppa. Det gjorde vi också... klockan 05.30 rullade vi in på parkeringen och fick använda våra sista krafter till att för hand putta in husvagnen på uppfarten. Joakim, som hade kört hela vägen hem, stupade i säng och jag matade Rut och stoppade om henne innan jag fick krypa till kojs. Vi skulle ju nämligen vara på ett bröllop idag klockan 12.00. Så jag lyckade få Rut att halvsova till 09.30 och sen var det dags att gå upp och göra oss iordning. Vi var tvugna att sticka från bröllopet vid halv fyra eftersom Joakim valde att göra snilledraget och sticka ner till Öland (IGEN!) för att spela den sista natten också. Han bytte om, fick med sig en enåenhalvliters flaska med vatten, ett päron och åkte. Smart drag? Nja va?

Trötta mamman i sin nya klänning som inköptes på Öland.

Bröllopet var bra btw. Bruden och brudgumen var jättefina. Vi sket i kameran så jag har tyvärr inga fler bilder. Dom finns på Joakims I phone och den är ju såklart med JOakim...

Nu ska här sovas! Tutan har somnat och jag ska för en gångs skulle ge efter och gå och lägga mig jag med. Måste bara diska lite nappflaskor först...

/e

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0