Stadsbesök

Idag åkte Rut och jag in till stan eftersom jag skulle på återbesök hos reumatologen. Mina handleder är bättre vad gäller domningarna, men tyvärr har de svullnat upp istället. Han sa att det hade gått tillräckligt lång tid och att det nu inte blir bättre av skenorna jag sover med. Han skickar därför en remiss - så nu blir det operation för min del -på båda händerna... Får se när jag blir kallad bara.

Svullet värre...

Rut var uppklädd och fin på stadsbesöket.

Observera de nya skorna!

Gulliga? Näää ;)

Jag köpte också ny mat till Rutan. Vi fick mat via dietisten på barnkliniken - jag hämtade ut två lådor med mat som Rut inte har ätit förut. Vi tycker dock att hon kräks alldeles för mycket av det. Mellan vissa måltider gör hon inte annat än kräks. Jag ringde därför till dietisten igen och nu ska vi istället få hennes gamla mat Profylac på livsmedelsanvisning. Det skulle dock ta några dagar så jag var tvungen att köpa sålänge. Vi skulle ju kunna mata med det vi har hemma, hon verkar ju inte få ont av det, men det känns bättre att hon mår helt bra. Kräks är ju inget kul.

Dessa 16 burkar som mamman har släpat hem dög inte...

Idag tar Joakim sommarlov! Woohoo! Nu ska det mysas och njutas för hela slanten!

/e


Kommentarer
Postat av: Jenny

Ni har inte provat Nutramigen? Den kör vi på, fungerar utmärkt. :) Är det mjölkprotein hon reagerar på?

2010-06-16 @ 13:40:25
Postat av: elin

Jenny: Nej, den har vi inte provat. Det fungerar bra med profylac så nu har vi gått tillbaka till den. Konstigt nog... Den ska ju vara äckligast av alla :) Det verkar vara mjölkprotein, men varken pricktest eller lapptest visar något. Vi ska tillbaka om 6 månader och testa igen. Kan ju vara överkänslighet bara... Men bra mår hon inte iallafall.

2010-06-16 @ 19:55:13
Postat av: Jenny

Vad jobbigt! Inte kul när de inte mår bra. :(

Till oss sa de att tester inte visar något innan de är 6 månader om de inte är hyper allergiska. Vi ska testa på tisdag. Förhoppningsvis får vi börja med mjölk igen efter det. :)

Tur att det finns så bra mjölkfria produkter, även om de inte alltid smakar så gott. :)

2010-06-18 @ 16:16:23
Postat av: Michaelvilma

I recomend this site

2011-06-28 @ 13:20:47
URL: http://michaelvilma.blog24h.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0