"Åh, ni fantastiska män, som vet hur man gipsar ett hallgolv!"


Igår var det dags för den fantastiska uppgiften att sätta golvgips i hallen. Här ligger golvgipset i bilen... eller hälften av det iallafall. Den andra halvan sticker ju ut. Konstigt att man ska behöva en lastbil för dessa åtaganden.


När man ska göra såna här saker måste man vara en händig man. Det här är min manligaste pose. Den räckte inte långt, kan tilläggas.


Här är det inte heller särskilt manliga, men brutalt snygga golvet, och 'JA', jag var tvungen att lägga ut en kvadratmeter av plattorna för att se hur det blev. Plattorna har tjockleken av en veritabel gatsten och skulle säkert kunna satt lite färg på Göteborgskravallerna.


Medans jag la ut plattorna och fotade arrangemanget med mobilkameran gjorde min bror grovjobbet. Det är en jävla tur att vi har hans hjälp.


Till det manliga arbetet anslöt sig även vår gode vän och tillika granne, Olov och visade upp sina bästa arbetartag när han med sina bara händer demolerade dörrfodret till förmån för den stundande kakelläggningen. Något som jag helt förbisett och som giiiivetvis kunde ställt till problem i framtiden.

/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0