Det blir inte alltid som man har tänkt sig

Som jag tidigare har nämnt är Maja här nu. Det innebär lite mer pusslande speciellt på morgonen och förmiddagen. Rut somnade vid sjutiden imorse efter att ha ätit och lekt lite. Eftersom jag inte orkade gå ut med Maja just då, tänkte jag sova en timme och sedan:
1. Gå ut till brevlådan, hämta tidningen och låta Maja kissa medan Rut sov.
2. Äta frukost.
3. Låta Rut vakna och mata henne.
4. Gå ut på långpromenad med Rut och Maja.

Enkelt och smidigt och allt i rätt ordning. Rut sover nämligen ALLTID till nio, tio sådär...

Men inte idag. Istället vaknade jag fem i åtta av att Rut skrek. Hon försökte i princip äta upp nappen när jag försökte stoppa in den så jag fick:
1. Göra mat åt Rut och mata henne. Hon ville dock inte ha så mycket, hon hade nog mest ont i magen.
2. Trösta skrikande Rut.
3. Klä på Rut och Maja.
4. Bära ut vagnen till vägen. (Vår stengård tillåter nämligen inte att man kör med vagnar på den. De riskerar att välta då...)
5. Bära ut Rut och lotsa ut Maja och gå en halvlång promenad.
6. Ställa Rut på farstubron under myggnät och med babywatcher eftersom hon sov så bra.
7. Göra kaffe och börja med frukosten.
8. Bära in gnyende Rut och lägga henne i soffan istället eftersom hon tydligen inte sov så bra som jag hoppats.
9. Äta frukost.
10. Titta på en underbart söt Rut som somnat i soffan.
11. Blogga.

Rut leker efter klockan-sex-matningen. Maja får ryggmassage av Ruts sparkande fötter :)

Nu sover det lilla knytet. Förhoppningsvis hinner jag duscha också. Det vore ju höjden av lyx!

/e

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0