En produktiv helg...

...mestadels utan kamera tyvärr. Batteriet dog i fredags och eftersom vi inte kan hitta vår laddare efter flytten har vi inte kunnat fixa det. Idag kom dock Ruts farmor och farfar på besök och hade med sig ett nytt uppladdat batteri.

I fredags fyllde Ruts mostrar 30 år och vi var bjudna på kalas. Jag hann ta ett gäng kort innan kameran dog, men bara på Tore... Så här såg han ut när han firade:

'Woohoo å grattis mamma och moster!'

Vi hade planer på att åka in till stan på lördagen, men orkade inte. Vädret var ju inte så härligt heller. Istället passade Joakim på att börja städa ett av våra förråd i boden på tomten. Hon som vi köpte tomten av hade inte städat och rensat innan hon flyttade så det finns en del grejer här ute. Vi har kanske slängt in en del vi med om jag ska vara ärlig... På lördagskvällen gick vi till Olov och Alexandra och grillade.

Idag efter vår sedvanliga morgonpromenad satte Joakim igång med de två resterande förråden och jag städade inomhus. Idag kom nämligen Malin och Sandra, två av mina kompisar från gymnasiet på besök. Rut fick fina gåvor och jag fick en fin blomma.

Tack så mycket söta ni :)
 
På kvällen skulle Rutis bada. Hon skrek som en galning för hon hade ont i magen och blev tyst först när hon fick ligga på skötbordet insvept i handdukar.

Hon tycker om att få fotmassage.

Sedan skulle Rutis somna för kvällen. Det gick mycket bättre när jag la en filt över hennes huvudet...

Nu sover bebisen och Joakim rotar bland alla kläder som han har hittat i förrådet. Det är en del att gå igenom om man säger så. Jag ska inte ens nämna hur många fler par skor han har hittat...

Klädhögen...

Snart kanske vi får sova också :p

/e

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0