Heldag med Rut... eller?

Idag är mamma på möhippa. Då sitter pappa vid rodret hela dagen. Så var iallafall utgångsläget. Dock visade det sig kvickt att en liten påminnelse av granngubben skulle ändra på det. När Elin skulle flytta runt bilarna lite grann på uppfarten (vi gör så ibland, för det är så kul) adresserades hon av vår västra granne. Denna granne har ansvar för båtplatser och bryggor i vårt område. Han erinrade således Elin om att idag var dagen för iläggning av våra bryggor och att det 'alltid är en så förbannat dålig jävla uppslutning av folket'.

Eftersom man vill vara karl för sin kask/vara alla till lags genomgick jag 9:41 en Karl-Bertil Jonssonsk inre kris och såg klockan ticka närmare anvisad tid (10:00). Jag stod och blickade ut över hällregnet med Rut på armen och hon gjorde verkligen själ för sin Judas Priest-bodys titel 'Screaming for vengeance'.

Som den moderna man jag är gjorde jag det enda rätta och ringde mamma.

En kvart senare morrade den röda V8:an in på uppfarten och farmor och farfar kom till Ruts sällskap och min undsättning. Allt var frid och fröjd.

När jag kom ner till bryggplatsen var där en skock morske män med verktyg. Jag försökte smälta in så bra jag kunde i min frus regnjacka och var därför sparsam i mitt användande av min vita iphone. Jag lyckades hursomhelst knäppa tre bilder. De kommer här nedan.


Tingesten till vänster i bild, som ser ut som en gråsten (men förhoppningvis har bättre flytförmåga) är vår båt.


Här är några av männen i gyttjan.


Här är bryggorna.


...å här är lilla Rut.

/J

Kommentarer
Postat av: Billa

Mycket fint kort på Rut! =)



KRAM KRAM

2010-05-11 @ 19:55:48
URL: http://camomilloo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0