Helg

I helgen har vi mest stressat runt känns det som. Igår passade vi på att handla så att vi skulle slippa det idag. Maja tyckte INTE om att lämnas hemma utan trängde sig i princip ut genom dörren när vi skulle åka. Hon hade tidgare skakat och gnällt som en liten gnällspik så jag hade inte hjärta att lämna henne. Istället fick hon åka med och vänta i Jursla under tiden som vi handlade. Där hade hon sällskap av morbror Martin. Vi gick en promenad (eller tre) under dagen också. Rut tröttnade på att ligga i vagnen mot slutet av promenaderna. Pappan fick plocka upp henne å då blev hon nöjd :)

Nöjd-Rut :)

Joakim spelade i Vadstena på kvällen och åkte vid fyratiden. Rut, Maja och jag hade det tråkigt här hemma ;)

Idag firar vi fem månaders bröllopsdag. Det firar vi med lite Marabou Polka. Supergott! Dessutom kom Ruts farmor och farfar och hälsade på.

Rut och Peter har roligt.

Maja ville vara med på nästan alla kort...


Vi gick sedan en promenad och när vi kom hem blev det kalabalik. Rut var hungrig och skrek som en besatt innan vi hann fram med maten. Detta samtidigt som Maja, uppiggad av promenaden, kastade runt på sitt stora märgben på vårt trägolv.

Rut gråter...

... å Maja kastar.

Rut har börjat äta mer på sistone... Syns det månne?

Det är nog vissa närbilder som gört...

Imorrn ska jag jobba en sväng å Rut ska vara i Jursla under tiden... Hon var så snorig i natt och har vart gnällig nästan hela dagen. Känns bättre för smittorisken och mer effektivt för mitt jobbande om vi har barnvakt...

/e


Kommentarer
Postat av: Billa

Låter som ni haft en bra helg i alla fall. =)



Min har varit ganska så lugn. Har hälsat på lite i Åby...tagit det lugnt.



Just nu har jag lagt ut lite bilder och ska se om jag kan se någon film...annars blir det sängen. Jag ska jobba imorgon...känns konstigt efter 3 veckor ledigt. =)



Lycka till med att jobba imorgon.



KRAM KRAM

2010-05-23 @ 21:08:15
URL: http://camomilloo.blogg.se/
Postat av: lilja♥

tack elin. jag saknar dig!

hoppas att allt är bra med dig och rutis.

jag lovar att jag kommer och hälsar på när lugnet infunnit sig igen.



Kraaaaam.

2010-05-24 @ 21:20:03
URL: http://lillputte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0