Skruttiga skruttiga unge

Idag var Rut och jag på BVC. Det var dags för Ruts tremånadersvaccinationer och dessutom skulle hon vägas och mätas. Hon hade gått upp till hela 4950 gram! Snöpligt nära femkilosstrecket, det är en liten bebis vi har. Men också en lång bebis - hon är nämligen 61,5 cm lång. Lång och smal alltså :)

Men usch vad hemskt det är med vaccinationer. Två sprutor fick hon och som hon grät. Här snackar vi inte hungergråt eller tröttgråt utan riktig ledsen bebisgråt. Hon grät som ett litet stackars barn som har fruktansvärt ont. Och fy vad det gjorde ont i mig då. Hoppas att det aldrig blir värre för det var det värsta jag har varit med om.

Tur är att det gick över någorlunda fort. Hon somnade i bilen efter ett tag och när vi kom hem tänkte jag att hon skulle fortsätta sova i sin säng, men då vaknade hon till och fick syn på sin älskade mobil. Hon lekte lite och blev sedan hungrig. Efter maten somnade hon som en liten hög i min famn.

Rut nyss hemkommen från BVC.





Nu sover den söta lilla bebisen i sin pappas famn och jag provar mig på att baka glutenfritt bröd. En ny upplevelse :)

/e

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0