Rutis fredagsmorgon

Rut började morgonen klockan 04 med att bajsa. Därefter somnade hon sött om i mammas och pappas säng och sov ända till klockan 06.15. 'Weehoo! Äntligen sovmorgon!' hojtade föräldrarna. Joakim tyckte som vanligt synd om sin fru och gick upp med morgonpiggningen.

Rut ville antagligen se den första snön...

På morgonen tänder pappa alltid brasa och massor med ljus och myser med skruttungen (för av nån konstig anledning tycker han alltid synd om mig och låter mig sova lite till). Rutis blev dock här till en liten spökbebis.

När jag blir väckt har pappan och Rut alltid gjort frukost med tända ljus. Idag blev det familjefrukost och jag fick göra mackorna själv... Eller vänta nu? Limpan, smöret och osten stod visserligen på bordet, men vad jag minns fick jag mackorna gjorda ändå... Lyx!

Rut åt skogaholmslimpa med ost för första gången idag. Smask!

Efter frukosten var det dags för en dusch. Nya grejen är att sitta på golvet i badkaret medan jag duschar. Jättekul! Och smidigt för oss :)

Halkskyddet lockade mer än kameran...

Ni har ju redan sett bild på outfiten idag, men här kommer en till :) Rödnosen har precis vaknat <3

Rutis bär idag: Sin mammas mössa och byxor stickade av gammelmormor, tröja stickad av farmor, samt sina nya UGGS som hon fått av farmor.

Finungen gick därefter på stan hela långa dagen och åkte därefter till jursla för att hämta sin lilla hund som ska vara här hela helgen. Å nu är det fredagsmys här hemma! Eller, iochförsig, varenda dag är mys i våra liv. Å så bra vi har det!

/e

Kommentarer
Postat av: mormor

Om det är kläderna eller åldern,Rutan börjar likna sin mamma nu.Puss puss

2010-10-24 @ 11:28:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0