Stockholm

Vi har sedan ett par månader tillbaka planerat en liten tripp till Stockholm. Tanken var att vi skulle fira båda våra födelsedagar genom att umgås istället för att köpa grejer till varandra. Det är ju nämligen så att man får stjäla till sig lite tid nu när man är småbarnsförälder... Jag kom på den ypperliga idén att vi skulle ordna en överraskning var när vi var i Stockholm. Så att vi inte bara går i samma gamla affärer som vi alltid gör när vi är där. Jag paxade kvällsaktiviteten och Joakim fick hitta på något att göra på dagen. Här kommer således Stockholmtrippen i bilder. Med bildtext.

Rutis väckte oss klockan 06.00. -Maaaaaammaaaa, paaaaappaaaaa! Jag ska ju sova över hos mormor och morfar idaaaaaag. Nu måste vi gå uuuuupp!

Mamman och pappan försökte förhala uppgången litegrann genom att muta med morgonmys i sängen. Funkar alltid! Inte för att man kan sova, men ändå...

Incheckade på hotell Scandic Anglais mitt på stureplan. Hellooooo brats minsann!

Utsikten från rummet. Fint väder fick vi också.

Vi började med Joakims överraskning och tittade på den kinesiska terrakottaarmén. Mycket fascinerande! Fatta att dom 200 år FÖRE kristus gjorde en hel jäkla armé som skulle skydda den döda kejsaren i graven (eller livet efter). Över 6000 gubbar! Och hästar. Och grisar. Och får. Och tjänarinnor. Och extra rustningar. Och extra allt. Sjukt koolt!

Värsta liksom...

Tihi!

Vi var ju iallafall tvungna att gå i på Malmstensbutiken, som vi alltid gör, och sukta efter saker som vi vill ha. Trevlig soffa, endast 30.000. Som hittat. Fast vi vill ha en gul med lila knappar. Nån som vill köpa åt oss?

Därefter gick vi till hotellet för att byta om. Joakim hade tagit med sig för mycket kläder och kunde inte välja vad han skulle ha på sig (sooom vaaanligt). Han tog därför på sig sin nyinköpta mössa och surade på sängen. Jag var redan färdligklädd och klar (sooom vaaanligt).

Middag på the soap bar. Biff, klyftpotatis och öl! Frugan är glad!

Mannen är säkert glad han med!

Sedan var det dags för min överraskning. Opera på kungliga operan! Fint skareva! Vi såg Rigoletto, och det var faktiskt bra. Lite svårare än vanlig teater. Tur att dom textade ;)

Vi hade bokat 'fika' i pausen :) Efter operan var vi trötta (klockan var ju ändå 22.15) så vi gick hem till hotellet. Där fick vi sovmorgon ända till 08.50! Jag sov som en stock och vaknade inte en enda gång. Det har inte hänt på minst 9 månader...

Och till frukost fick jag pannkakor! Fast dom var visst inte med på bild. En helt optimal fredag och lördag får man väl säga. Efter frukosten åkte vi för att hämta Rut. Jag kunde visst inte vänta längre :p Hon hade haft det superbra! Tack jursla för hjälpen!

Och tack min fina underbara man för den här helgen och för att du är den du är. Jag älskar dig så!

/e

Kommentarer
Postat av: Farfar & Farmor

Kul med lite avkoppling i huvudstaden.

Vi gjorde det i bröjan på veckan. Men vad köpte ni mer än en mössa till Joakim? Inget till Rut?

2010-10-30 @ 17:43:38
Postat av: L♥

så fint det blev elin!

mysigt.



hoppas du har det bra.

kramis kramis!

2010-11-02 @ 14:27:51
URL: http://rymdburkar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0