Haklappar och baklängesål

Jag har gett mig in på haklappsmarknaden. Rut fick en finfin haklapp av Tea och Camilla när de var här sist och jag har alldeles glömt att visa upp den här. Rut (och framför allt Joakim och jag) tyckte att den var så bra att den fick användas som modell till mitt syprojekt.

Farlig, men fin (och välanvänd) haklapp.

Jag köpte en meter vaxduk och gjorde en haklapp till Tore och en till Rut. Dock utan kantband i tyg runt om eftersom det är så jäkla svårt att få bort all mat ur tyget.

Såhär blev resultatet. Funktionellt blev det iallafall :)

Rutis har nu börjat ta sig fram... eller ja, fast bak. Hon stöder på helt raka armar och skjutsar sig bakåt. Hon stannar alltså inte där man lämnar henne längre.

Vi lämnade henne på täcket, men se, där låg hon inte kvar.

En annan ny grej är att jaga napp. Rut kastar iväg nappen för att sedan försöka få tag i den igen. Eftersom hon ännu inte kommit på hur man tar sig framåt slutar det ofta i otåliga gruff och pip. Det är tyvärr inte ofta hon kastar den bakåt...

...den här gången lyckades det dock. Under stor koncentration :)

Nu är det nog läggdags för mig. Jag är på bättringsvägen från förkylningen, men är ovanligt trött hela tiden... Släpper kanske snart :)

/e


Kommentarer
Postat av: L♥

ÅH JA! gud så bra och roligt att du kommer :D

det är bra, dock mycket stress kring skolan och det brutala uppvaknandet från mitt lata lov höhö ;P

är allt bra med dig? vi får bestämma en norrköpingshelg tycker jag allt! :)



kraaaaam.

2010-09-05 @ 12:41:53
URL: http://lillputte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0