Inte kul

Jag fick ju feber i tisdags eftermiddag och har sedan dess haft runt 38.5 grader. Varmt, men inte dödsvarmt liksom. Igår kväll kände jag mig dock sämre, men blev ändå mycket förvånad när termometern visade 40.0 grader. Då var det hopp (eller ja, hasande är väl mer ärligt) i säng med kalla blöta handdukar som Joakim bytte en gång i kvarten när jag pep innifrån Rutans rum. Han försökte vid handduksbytena också få mig att dricka så mycket vatten som möjligt... Inte det lättaste kan jag säga...

När jag tog tempen igen efter någon timme hade febern gått upp lite till och stod nu på 40.1. Då sket jag i att jag redan hade ätit för många ipren den dagen och smällde i mig en till. Efter någon timme och 100 liter svett mådde jag lite bättre och lyckades somna. Vaknade av att Rut pratade i vårt sovrum framåt halv sex-tiden på morgonen och kände mig lite bättre fast fortfarande varm. Tog tempen och tyckte att 39.6 väl ändå kunde ses som en förbättring. I med en ipren igen, sova några timmar till och nu mår jag ännu bättre. Hoppas det håller i sig när iprenen går ur...

TUR att vi får så mycket hjälp i dessa kristider! Igår kom mormor och moster och passade Rut på förmiddagen så attt jag fick sova. Efter Ruts lunchlur skjutsade mormor Rut till farmor som skulle ta över tills Joakim kom hem. Då kom också morfar och morbror hem till mig med en släpkärra och så satte mormor, morfar, moster och morbror igång att lasta och köra bort skräp från vår tomt. Hur värt som helst! Idag lämnade Joakim av Rut hos farmor på väg till jobbet och mormor kom till mig. Här fanns det visst ingen Rut dock, men det hade jag glömt att säga i telefon, feberyr som jag var... Istället fick hon ta hand om mig, städa inomhus och bära ännu mer skräp :p

Tack alla för all hjälp <3 <3 <3

Rut hon är söt hon och tackar också för all hjälp!

/e


Kommentarer
Postat av: Familjen Johansson

Tråkigt tråkigt! :-( men får hoppas att du är på bättringsvägen. Undra om det var Rut som smittat dig el om du oxå håller på att få tänder... ;-) (skämt å sido). Bra att ha så många snälla människor omkring dig som ställer upp och tar hand om dig och lilla Rut.



Saknade dig på träningen igår.



Krya på dig!/ kramizar

2010-09-23 @ 13:32:52
Postat av: Hovmarskalk O.Frykerås

Stackars Joakim!

2010-09-23 @ 19:36:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0