En tripp till Åland

I torsdags kom Joakm och Rut och hämtade mig på jobbet och därefter bar det av till Kapellskär och färjan som skulle ta oss till Åland och Magnus och Zandra.
Rut var lite trött och somnade en stund i bilen.

När hon vaknade var det dags för middag i farten. Varm korv med bröd hade vi med oss.

Jag var både servitör och bord.

Väl på färjan hittade vi till dansgolvet. Rut hade på sig sina fina dansskor och dansade som bara den!

Rut och pappa tittade ut och letade efter isbjörnar och sälar. De sov nog. Vi såg inte till några iaf.

Färjan kom fram sent och Rut fick välling på båten, men ville inte sova alls...

Vi kom fram till Magnus och Zandra och då var det läggdags för den lilla. Rut provhängde fåtöljen morgonen efter och tyckte att den var rolig att sitta i.

Man tager vad man haver var Ruts motto den här helgen och hon lekte friskt med hundmatskålar.

Hon smög också  runt i hallen och snodde skor och spred ut över huset. 'Ko. Ko.' säger hon och kommer med skor, sätter dom vid fötterna på oss och fortsätter 'Koo. Koo' Då ska man ta på sig skorna och stampa lite med dom. Om man inte lyder försöker hon lyfta i fötterna. Svårt när det är hennes små skor som dyker upp ibland.

Rut hittade också ett papprör under soffan som passade utmärkt som trumpet.

På lördagen tog vi oss ut på en liten utflykt. Våren har inte kommit lika långt som här hemma så det var mycket snö och rätt så kallt.

Rut frös dock inte utan var varm och glad. Pappan som förespråkar 'fashion before funktion' frös nog endel.

Väl hemma tog musikanterna tag i underhållningen och rev av några låtar.

En annan ny lekasak: colaflaska.

Med väska för transportering.

Jag skulle lagt upp ett videoklipp när Rut dansar också, men det funkade inte. Jag får kolla upp det till en annan dag. Nu ska jag äntligen sätta mig och vila lite. Helger är visst inte så vilsamma som man kan tro ibland. Tur att vi hade kul iallafall!

/e

Kommentarer
Postat av: mormor

välkomna hem igen!Det skulle verkligen vara roligt att se Rut dansa.kram

2011-04-04 @ 09:51:13
Postat av: Lillputt

vilken mysig tjej! & uuuunderbara skor, yay! :D

2011-04-04 @ 17:52:02
URL: http://lillputte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0