Skänk en slant

Hungerkatastrofen på Afrikas horn är den värsta på flera decennier. Bilderna vi får se på nyheter och i tidningar får mina ögon att tåras och jag mår fysiskt dåligt. Det är svårt att förstå hur vissa människor kan ha det så dåligt ställt, medan vi lever i överflöd här.

Vi är världsföräldrar hos UNICEF och skänker pengar varje månad, men vid sådana här katastrofer känner jag att jag vill göra mer. Jag har därför skänkt en slant till svältkatastrofen på Afrikas horn via Läkare utan gränser. Fördelen med internet är ju att man inte ens kan skylla på att det är jobbigt. Några knapptryck och så har man förhoppningsvis gjort någon skillnad för de små barnen och deras familjer.

Här följer några ställen där du kan gå in och ge något du med.

Läkare utan gränser

UNICEF

Röda korset

Barn som lider är det värsta som finns.
Gör en insats - skänk en slant <3

/e

Kommentarer
Postat av: Fam Johansson

Ja, visst är det hemskt och ledsamt att se hur människor kan ha det så illa :-(. Vi har nu oxå skänkt en slant.

2011-08-02 @ 21:43:47
Postat av: mormor

Bra talat!!Vi gör det samma.kram

2011-08-04 @ 19:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0