Ännu en vecka

Och dåligt med bloggning, jag vet. Nu tar jag mig i kragen och tänker att 'snart är det jullov'. Då ska det bli bättring iallafall!

Vi är förkylda hela familjen, men förhoppningsvis på bättringsvägen. I tisdags fick Rut en liten kusin till! En liten Ivar har kommit och Tore har blivit storebror. Grattis hela familjen Johansson <3 Så snart vi frisknat till ska vi hälsa på det lilla underverket, men vi vill ju inte smitta ner dem.

Helgen har som vanligt gått i ett, med spelningar för Joakim och lite blandad kompott för Rut och mig. Nedan följer helgen i bilder.

Ruts nya tv-favorit är Emil i Baja (=Lönneberga) Då kan hon sitta still i sisådär 10 minuter iallafall.

På lördagen ville Rut hjälpa mamma att diska. Det är också en ny rolig grej som hon har kommit på. Blött blir det, men det får man visst stå ut med.

Sen skulle jag baka bröd och Rut såg sin chans att få dega lite. Äta deg är ju också gott. Här ramsar vi 'Baka, baka liten kaka'.

'... och pricka den. Och skjuts in i ugnen.'

Idag åkte vi till mormor och morfar på förmiddagen så att JOakim skulle få sova lite efter att ha spelat hela natten. Mormor skulle också baka (och diska till Ruts stora glädje!) och Rut fick såklart hjälpa till. Godast var att äta upp ägget som mormor/Rut penslade bullarna med. Ja, blandat med pärlsocker. 'Mmmm, gott mamma!' sa Rut. Nja, jag tvivlar väl på det va.

'Mmmmm, mamma smaka?' Nej, tack.

På eftermiddagen åkte vi på adventsfika till Ruts farmor och farfar. Joakims och Jonas kusin Jack var också där och vi fick alla turas om att hålla den lilla sötnosen. Rut fick en liten pepparkaksgumma i present av honom. Tack!

'Mamma gugga (=bära)' sa Rut och blev svartsjuk.

Så jag fick träna inför framtiden och hålla båda :)

Nu är det snart måndag, men sen är det inte långt kvar till jullov. Det ser vi fram emot <3

/e


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0