En stund av sportlov

Jag såg till att jobba av i början av veckan så att jag också skulle få ett par dagars sportlov. Härligt att få umgås med lilla familjen lite mer :D

Rut var finklädd och glad på onsdagseftermiddagen när mitt sportlov började.

Byta blöja går an ibland nuförtiden. Ännu bättre går det när någon fotar den lilla linslusen.

På torsdagskvällen lagade pappan rotfrukter i ugn och skivad lammstek med rösvinssås àla mamman. Gött ska jag tala om!

Innan läggdags (och innan mamma och pappa kunde hugga in på festmåltiden) ville Rut läsa bok. Hon älskar att läsa nuförtiden. Det är supermysigt när hon kommer sättande med boken och verkligen visar att hon vill läsa.
Boken ska dessutom läsas om och om och om igen.

Till mellanmål idag fick Rut en pannkaka med äppelmos. Oj, vad det var gott!

Vi gick en promenad till Olov och Alexandra för lite häng och kaffe, men stannade visst på middag. Det hade vi inte planerat och vi fick därför bygga en hakklapp åt Rut...

Kökshandduk och napphållare duger alldeles utmärkt. Rut tyckte att det var roligt att sitta på en vanlig stol och äta precis som en stor flicka :)

Imorrn blir det loppis, leka med moster Emma och på söndag dop för lilla Astrid <3 Resten av helgen planerad alltså ;)

/e

Kommentarer
Postat av: Anonym

Roligt att lilla Rut redan är en bokslukare.Det bådar gott.Kram

2011-02-26 @ 11:11:15
Postat av: Anonym

Synd att det inte blev nån lek idag, :-(, hade sett framemot det, var ju ett tag sen ju, hoppas vi ses snart, kram

2011-02-26 @ 17:58:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0