Rut på simskolan


I måndags var det dags för simskola i fortsättningsgruppen igen. Den här gången följde farmor med och hon passade på att fota så nu kan ni andra också se vad jag kan. Min fina badrock har jag fått av farmor i present!

Jag kan flyta på rygg när pappa håller under min rumpa. Det är skönt att flyta och låter rätt skoj när öronen är under vattnet.

Jag kan ligga på mage på en vit korv...

...och rulla över och plumsa ner i vattnet. Men bara om simfröken hjälper till förstås.

Jag kan flyga och busa med roliga pappa.

Och sen skrattar vi ihop när jag kommer ner i vattnet igen.

Jag kan flyta på rygg genom en tunnel av färgglada böjda korvar och samtidigt sparka pappa i ansiktet.

Jag kan hoppa från kanten...

...rätt ner i vattnet!

Jag kan sjunga en sång om en skatt och sedan ta en guldsten ur skattkistan. (Fast pappa säger att jag alltid tar hela kistan först...)

Och sedan kan jag bita på den goda stenen tills det är dags att lämna tillbaka den. Då får pappa övertala mig till att lämna bort den.

Jag kan faktiskt göra rätt många fler saker, men det finns på film och inte på kort. Det kanske blir en liten filmvisning en vacker dag?

/r

Kommentarer
Postat av: mormor

Oh vad roligt att se Rut bada och ha så SKOJIGT!Hon är som en liten fisk.Kram

2011-02-16 @ 21:07:25
Postat av: Farmor

Rut "sälungen" Holm! Det var fantastiskt roligt att följa med och titta när du simmade och lekte tilsammans med dina badkompisar och pappa!Du trivdes som fisken i vattnet och var så duktig ,...KUL!!!! Puss o kram

2011-02-17 @ 10:22:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0