Mamma mamma maaammaaaaaa

Helgen har gått fort och det känns tyvärr att jag bara har varit ledig en dag. Men det är bara att skita i det och se fram mot nästa helg istället ;) Vi har trots jobb hunnit med mycket den här helgen och jag har både hunnit vara med Rut, hälsat på Sara och Tore och träffat Emma, träffat farmor och farfar, gått ut och lyssnat på Joakim när han spelade och gått på kalas. Rut skulle egentligen ha sovit hos mormor och morfar på lördagsnatten, men morfar blev sjuk så det gick inte. Ruts snälla mormor kom dock hit och sov över så att jag fick hänga med Joakim och ha lite kvalitetstid med min fina man. Skönt att bara vara jag-jag ibland när det blir så mycket jobbjag och mammajag annars. Idag var jag dock rätt trött och säkert Ruts mormor också som fick gå upp klockan kvart över fyra med det pigga lilla livet. Jag och Joakim fick sova ända till 08.40 då mormor var tvungen att åka hem och gå ut med hundskrället. <3 Tack för hjälpen världens bästa mormor! <3 

Rut har under den här helgen blivit supermammig. Det kanske är så att hon börjar märka att jag är borta rätt mycket. Igår nattade jag henne inan jag åkte in till stan för att hon inte skulle börja skrika efter mamma precis vid läggdags och hela dagen idag har hon stått vid mina fötter och sträckt upp armarna mot mig och sagt 'mamma mamma mamma maaaammaaaaaaa'. Än så länge är det bara gulligt och härligt iallfall :)
Brum brum brum! Rut här iklädd body med pingviner på från Uni i Linköping samt jeansklänning. Båda julklappar från farmor och farfar.

Lådbilen är parkerad och målet är nått!

/e


Kommentarer
Postat av: Billa

Visst är det skönt att ha snälla föräldrar som hjälper en en massa!? =)



KRAM KRAM

2011-01-24 @ 20:20:58
URL: http://camomilloo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0