Självförsörjande

Självförsörjande? Ja, om man bara äter persilja alltså... Det har vi i mängder! (Någon som vill ha? Kom och hämta vetja!) Annars har jag provat att odla sockerärtor, rödbetor, sallad, morötter, dill, vårlök och citronmeliss. Rädisor satte vi också, men det blev bara en jädra massa blast som jag fick slänga av med... Jag har ju inte direkt några gröna fingrar så i år får vi testa vad vi orkar med i framtiden. Sa jag vi? Jag menade jag. Joakim har inget till övers för odling. Men han fotar gärna :)

Sockerärtor är ett måste! Så gott och hur lätt som helst att odla!

Plocka de som är stora och färdigvuxna.

Sallad och bunken med sockerärtor. Spröten ni ser är de inte ännu färdigvuxna vårlökarna...

Rut tjuvsmakar på en sockerärta.

Rödbetorna är färdiga. Tror jag.

Avsköljd och hackad persilja på tork. Fryses in för framtida bruk.

Dagens skörd av sockerärtor och en ynklig liten morot som jag gallrade. Den får Rut smaka på imorgon!

Sköljda, blänkande och fina rödbetor. Till söndagssteken kanske?

/e

Kommentarer
Postat av: Moster

Åhh, vad nice, :-), kan inte jag få en liten bit och odla på, hihi, hoppas det smakade gott, kram

2011-07-17 @ 17:55:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0