Glad midsommar!

Midsommaraftonen har spenderats ihop med farmor, farfar, farbror och vovven. Vi började dagen med sillunch.

Jag fick kokt kyckling, potatis och morötter för dom trodde att jag inte åt sill å sån där vuxenmat.

Men det gör jag ju visst! Gravad lax och löksill är ju rena rama drömmen!

Sen åkte vi till Lövstad slott för att dansa kring midsommarstången. Det var så jäkla mycket folk ska ni veta. Å Maja tyckte att det var jättekul. Hon ville fram till allas picknickkorgar för att äta upp folkets jordgubbstårtor...

Mamma och jag dansade.

Sen dansade jag själv.

Å jag dansade mer.

Jag ville förresten ha mina öron på mig idag. Matchar klänningen fint eller hur?

Farfar, pappa, Maja och jag.

Hihi!

Farmor och jag tittar närmare på dansarna.

Å här nyper jag farmor i örat!

Sen åkte vi hem till farmor och farfar, jag somnade i bilen och dom andra fikade tårta och kaffe.

När jag vaknade fick jag jordgubbar.

Sen lekte vi i trädgårn...

...och pappa kastade mig högt upp i luften.

Efter det tog visst korten slut, men vi åt iallafall en fantastiskt god middag med bland annat grillade lammracks och ungsbakade rotfrukter. Jag var dock inte så sugen utan ville bara ha körsbärstomater...

Tack för en härlig midsommar!

/e

Kommentarer
Postat av: Farmor o farfar

Lycka kan vara många saker,men vi vet att lycka är att få se sitt älskade lilla barnbarn, en liten midsommardröm i rosa och med tigeröron, hänryckt ger sig ut i en fantastisk dans tillsammans med mamma och tusen andra människor, små grodorna,små grodorna...!! Eller se på när hon elegant plockar för sig av gravad lax och sill, som om hon aldrig ätit annat. Ratar lammracksen, föredrar farfars grillade fläskkarré och TRYCKER in jordgubbar! Det är lycka! Härliga , rara unge! Tack till dig och dina underbara fina föräldrar för en fin midsommar.... KRAM på er!

2011-06-25 @ 10:33:53
Postat av: mormor

Du är bara för gullig lilla Rut!!kram

2011-06-25 @ 21:07:02
Postat av: Billa

Trevlig midsommar!!! =)



Fina bilder. Såg ut som ni haft trevligt! =)



KRAM KRAM

2011-06-25 @ 21:30:13
URL: http://camomilloo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0