Kolmårdens djurpark

Nedan följer en intervju med Rut Holm som idag har varit på Kolmårdens djurpark för första gången i sitt liv.

-Hej Rut! Vad gör du?
-Jag står i kö. Igen. Det är minsann ingen lätt match att ta sig in på den hära djurparken. Hoppas verkligen det är värt det ska jag säga er.

-Men Rut, var hamnade du nu?
- Hihihihi! Det här känner jag igen! Det är ju Baba! (Bamse - övers. anm.) Det är ju så kul att jag inte ens kan gå framåt utan bara stå här och gapa och stirra och skratta på samma gång.

-Mimimimimimimiiihhhhh! Å vad rooooligt!

-Vem ser vi här Rut?
Jamen det här är ju Lille Skutt ju. Han är rolig han!


-Berätta vad du gjorde sen.
-Efter Bamse gick vi till nåt som hette Barnens lantgård. Åherregud vad många bäääään det fanns där! Överallt  var det bääään. Jag försökte att prata med dom, jamenar bäääää kan ju vem som helst säga, men jag tror inte dom fattade för det. Lite trist att dom inte var så pratglada när jag väl var där tycker jag.


-Men du fick klappa dom iallafall?
-Jaa! Dom var sträva men ändå lena.


-Oj! Inte vågade du väl mata dom ändå?
-JO! Jag är jätteebra på att mata bäääään tydligen.


-Ja, jag ser det.
-Eller hur! Alla bara kom fram till mig och ville ha hö. Jag är nog bäst på å mata.


-Men du Rut, vad händer här då? Ligga ner och äta?
-Ja, alltså, jag var ju rätt trött ändå och korv med bröd är ju rätt lättätet får man väl påstå.

-Det där ser spännande ut Rut. Vad pekar din mamma på?

-På en Grrrrrrrrrrr! Tiger heter det visst. Men JAG säger grrrrrrrrrr.

-Hörrö Rut, inte blev du väl ledsen och rädd för tigrarna?
-Näääää! Mamma gick ju på toa juuuu. Det går ju inte!


-Är du glad nu igen?
-Japp! Mamma är tillbaka och nu tittar vi på delfinerna. Wooooosch säger jag när dom svischar förbi.


-Vad är det här för konstigt?
-Sjölejon och pingviner. Konstigt att pingvinerna inte ser ut som Pingu. Har du tänkt på det förut va?


-Men Rut? Glass? På en torsdag?
-Jag fick faktiskt för mamma och pappa sådäså. Gott var det också! 


-Fick ni med en tigerunge i bilen Rut?
-Åmenåååå, det är ju jag ju. Haha, luring! Jag fick tigeröron av pappa och mamma som present så jag skulle kunna lura alla. Tänk att det funkade ändå!


-Ja, då var det dags för oss att avsluta intervjun Rut. Om du ska sammanfatta din dag med tre ord. Vilka ord skulle du då välja?
- ....
-Rut? Ruuuut? Ruuuuuuuuut?

/e

Kommentarer
Postat av: Tildis

Du är så jäkla gullig Rut att jag måste nog komma och hälsa på snart igen. Snygg solhatt föressten. Var har ni köpt den?

2011-06-02 @ 23:35:27
Postat av: Lillputte

sötunge!

hihi kolmården är mysigt värre :D

2011-06-03 @ 14:46:42
URL: http://lillputte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0