Full rulle

Idag har det varit fullt upp. Igår eftermiddag kom Maja, jag hade grillkväll med Malin och Sandra och Joakim drog iväg på en spelning. Han kom hem 04.30 och behövde ju därför få sova lite varpå jag, Rut och Maja underhöll oss själva på förmiddagen. Promenad, lek i lekparken och på tomten stod på schemat. Joakim vaknade rätt lagom till att Rut skulle sova middag så under de två timmarna passade vi på att fixa i trädgården samt röja i ett av förråden. De övriga förråden står på tur, men man kan ju inte hinna med allt på en eftermiddag. Klockan var 17 när Joakim röjde undan det sista och då gick jag och Rut in för att laga mat. Eller jag lagade och Rut tittade på Bamse och den lilla åsnan och krävde majskrokar under tiden. Maja tyckte att det var en bra idé.

Efter maten var Rut superkladdig men skulle ändå ha sin gosefilt innan vi hoppade in i duschen. Jag tyckte inte att det var någon bra idé, men fick ge mig för att kunna få av henne kläderna. Väl i duschen upptäckte Rut att gosefilten låg utanför och en brottningsmatch utan dess lika utbröt. Jag har aldrig hört Rut tjuta och skrika så högt och vara så arg. Jag fick bort det värsta iallafall och Joakim fick ta över skrikmonstret och skynda fram en ren gosefilt så att hon skulle bli tyst nångång. Efter detta och ännu en ett varv av Bamse samt en flaska välling sover det lilla monstret sött. Joakim åkte och spelade igen nånstans mellan Bamse och vällingen och jag diskade färdigt och sitter nu i soffan och äter godis. Det är man minsann värd!

 
Rut tar sig numera upp och ner överallt utan hjälp. Här kvällsmys i loppisfyndet tillsammans med apan som är en present från mammas kompis Mickis.

-Rut, får apan en puss?
'Mmmmm' säger Rut medan hon pussar apan på nosen.

/e

Kommentarer
Postat av: Billa

Alltid full rulle tycker jag. Från morgon till kväll. =) Jobbigt och mysigt!



Kul att vi ska ses snart. =)



KRAM KRAM

2011-05-22 @ 00:14:07
URL: http://camomilloo.blogg.se/
Postat av: mormor

Jag säger bara GULLERUT!!!!!Kram

2011-05-22 @ 15:44:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0