På upptäcksfärd i trädgårn


Pappa! Jag går ut en stund. Det är ju så smidigt nu när jag kan öppna dörren själv...

Mamma och pappa tycker att jag ska lämna 'gossen' inne, men den ska med överallt.

När jag har kommit ut brukar jag alltid klappa Carola Corolla.

Sen vill jag sitta i farfars skåpbil och trycka på knappar.

Efter bilkörningen strosar jag runt i trädgården med en sten i handen.

Jag har lärt mig att springa upp på bergsknallen på framsidan.

När jag har kommit upp sitter jag en stund och luktar på blommorna.

Å sen springer jag ner. Också det kan jag själv numera.

Woooooosch, ropar jag då.

Jag avslutar rundvandringen med att leka med kedjan till grinden. Kedjan ligger numera i sandlådan och skräpar.

/e

Kommentarer
Postat av: farmor

Jaa du Rut, du är verkligen i upptäckar och utforskar tagen! Det är inte mycket som undgår dina nyfiket granskande ögon, stort som smått allt ska studeras ingående, analyseras, testas med alla sinnen. Det är en fröjd och förunderligt att se. Sen är ju du den sötaste lilla ungen i världen! Puss o kram

2011-05-28 @ 09:42:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0