Helg hos Holm

Att veckan går fort brukar visst innebära att helgen också går fort. Så har det varit i vårt fall iallafall. Joakim har dessutom spelat hela helgen vilket innebär att det blir ännu mer avhugget på något sätt...

Farmor och farfar kom förbi och underhöll Rut medan Joakim la golv och jag fixade med lite julpyssel. Rut ville baka precis som mamma. Ruts lussebullar blev dock blå. Maja skulle prompt vara med och baka tyckte Rut.

Joakim klarade vår dead line och la klart golven i barnrummen. Vi ska måla en del, var lugna. Rut och Knut ska inte behöva bo i en fjällstuga.

Knuts rum med färdigt golv!

Eftersom vi har lassat upp en del möbler på övervåningen ställde vi in dem i vårt rum så att de inte skulle vara i vägen. Det är kul att se hur rymligt det blir med möbler i. Fint blir det också!

På nedervåningen pysslades det endel som tidigare nämnt. Lussebullsdegen ligger på jäsning och ljusen är tända.

De söta tomtarna är ett arv från Ruts farfars mormor.

Joakim får varje år ett litet tillskott till sin ALESSI julkrubba av sina föräldrar. I år var det de tre visa männen som kom för att stanna.

Jag har letat med ljus och lykta (!) efter en kool adventsljusstake. När jag, mamma och Rut var på Bjerke vävstuga hittade jag det här ljuset som är helstöpt. Jag såg mig det framför mig, stående på vårt svarta Matteusfat, och det blev lika fint i verkligheten som i mina tankar. Tur att min mamma hade plockat mossa och lingonris :)

Rut fick en fin snögubbegirland av sin farmor och farfar. Den ska hon visa sina djur och leksaker hela tiden. 'Titta Maja/Apa/Babba/Nallen/Hästen! Ojjjjjjj! Åååååå!'

Farfar har också hjälpt oss att sätta i en ny kontakt i den här fina julstjärnan som numera hänger i Ruts rum. Nu sitter den i taklampsuttagen och går lätt att tända och släcka med lysknappen på väggen. Smart värre!

Det blev ju lite lite Rutbilder så här kommer en från tidigare i veckan. Rut har varit hemma ända med ögoninflammation från och med i tisdags. Jag var hemma med henne i tisdags och hon hittade två likadana USB-minnen. De skulle hängas runt halsen på Maja och katten och sedan skulle alla prata med varandra i alla möjliga olika konstellationer. USB-minnena hälsade bland annat på varandra och pussades :)

Ett megastort tack till farmor, farfar, mormor, morfar och Emma (och Maja) som har hjälpt oss med Rut under veckan. Vi har nämligen kunnat jobba nästan hela veckan. Vad skulle vi göra utan er <3

/e&j

Kommentarer
Postat av: Billa

Tura att man har dem. =)



KRAM KRAM

2011-11-27 @ 19:49:20
URL: http://www.camomilloo.blogg se
Postat av: Moster Sara

Vad julmysigt ni har gjort det! Och vad fint det blev med golven. Puss och kram

2011-11-27 @ 21:00:58
Postat av: mormor

vad fint ni har gjort både uppa och nera.kram

2011-11-28 @ 10:49:55
Postat av: Erika

Myspys =) Vi måste ses snart ju! <3

2011-11-28 @ 13:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0