Söndag <3

Den här helgen har varit en riktig familjehelg. Spelledigt för Joakim (vilket alltså är lika med sovmorgon för mig :) Även om jag inte sovit längre än till 07.10 trots sovmorgon är det ju värt att slippa gå upp vid det där första 'Pappa? Mamma?' kl 06.08. Idag har vi haft det supermysigt och hunnit med massor. Men främst så har vi varit tillsammans. Det bästa som finns i hela världen.

Frukost hos familjen Holm. Var är Rut nånstans?

Häääääääär! Den lilla nugattidosen till frukostpannkakorna gjorde sitt för energin kan vi väl säga.

Man blir nämligen såhär glad då.

Tidig morgonpromenad runt strömmen. Här matar vi änder. Rut år upp brödet själv. Varför slösa det på fåglar? Observera min superfina jacka som jag fick i födelsedagspresent av Joakim och Rut!

Här följer ett gäng kort på Ruts lek i höstlöven.









Efter lövlekar åkte vi till bauhaus för att köpa lack till panelen. När det var gjort tog vi en sväng till Maxi.

Där bjöd mamma på fika. Världens mest smickrande tuggbild bidde det också.

När vi kommit hem, ätit lunch, sovit middag samt avklarat lite extrajobb för de två som inte sover middag var det dags för en ny rolig grej. Jag fick nämligen en cykel i födelsedagspresent av mina föräldrar. Den invigdes idag efter att Joakim hade satt på barnstolen som Rut ärvt av Joakims kusin Alice.

Cykeln är perfekt och rullade som bara den! Som tur är fick Rut och jag en varsin hjälm av svärmor och svärfar när jag fyllde år så att vi kan cykla säkert. Regnjackan som jag har på mig är också en present av dom. Den fick idag fungera som vindjacka.

Tillbaka från cykelturen!


Läggdags efter en intensiv dag och Rut sparade slatten i sin vällingflaska till bebisen i magen. Idag var första gången som den fick välling genom naveln, tidigare har hon bara tryckt in sin napp och gjort snuttljud. Hur gulligt?

Imorgon är det måndag igen. Inte riktigt jättepepp på det, men det får väl gå. Snart är det helg igen iallafall!

/e

Kommentarer
Postat av: Sara

Vilka fina och härliga bilder :-) Ser verkligen ut som ni har haft en toppendag. Kram Kram

2011-10-16 @ 20:59:17
Postat av: farmor & farfar

Vilken härlig helg!

En sådan som man aldrig vill ska ta slut! Hela familjen tillsammans som gör mysiga saker, fantastiskt vackert höstväder, vad mer kan man begära? Det är bara att njuta!

Och vilken tuffing du är Rut!! Upp på hästryggen, bara så där, modigt! Det såg verkligen ut som att du tyckte det var roligt... Och cykla med mamma som chaufför, vad härligt!

PS! Farmor hade aldrig vågat upp på hästen...

2011-10-17 @ 10:17:15
Postat av: mormor

Oj vad roligt att få så många härliga bilder av er alla och spec.av lilla RUT.kram

2011-10-17 @ 10:46:22
Postat av: lillputt

gosigt med familjehelg!



nuu såg jag din gulliga kommentar, som du skickade för längesen på det deppiga inlägget.

du är bäst elin!



massa puss och kram

<3

2011-10-17 @ 12:18:54
URL: http://lillputte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0