Dudde mamma! (=Rut vill ha mamma!)

Idag var det Ruts fjärde dag på förskolan. Igår fick vi lämna våra barn i ca 1,5 timme och sitta i personalrummet, vilket gick bra. Rut hade frågat efter mamma en del, men inte varit ledsen. Idag skulle vi lämna och åka hem och eventuellt inte komma tillbaka förrän kl 13.00. Mig rinde dom dock efter kl. 11. Rut hade varit ledsen till och från och frågat mycket efter mig. För att inte göra upplevelsen på förskolan negativ ville dom att jag skulle komma och äta med Rut för att sedan gå hem och sova. När jag kom satt Rut i en av förskollärarnas knä med både napp och gossefilt och grät efter mamma. När hon såg mig grät hon ännu mer, men blev strax glad igen. Under måltiden satt hon på egen stol utan bygel och åt glatt av korv, ris, ärtor och tomatsås. 'Mamma' sa hon och pekade på min tallrik. Jag skulle också äta minsann. När vi hade ätit gick vi hem och Rut somnade som en stock. Innan hon somnade kramade hon min arm, klappade på den och sa: däääär mamma! Klappa. Mmmmm mamma!


Idag ville Rut äta frukost sittandes på en riktig stol. 'Dudde titta!' säger hon då. (För de som behöver översättning betyder det alltså 'Rut sitta!') En och en halv 'packa' (=macka) och en stor tallrik youghurt bidde det.
Hur söt?

/e

Kommentarer
Postat av: liljis

åh vad mysigt för rut att gosa med mamma!

och det verkar ju gosigt på dagis också, rut kommer klara sig galant :D



och vad bra att du är lycklig! bäst!

har ännu inte fått svar, väntar på svar imorgon.



ses snart igen. kraaaaaaaam <3

2011-09-15 @ 19:40:00
URL: http://lillputte.blogg.se/
Postat av: Billa

Bra jobbat Rut. Man får bli lite ledsen och sakna sin mamma. =) Det gör min Tea oxå.



Vi ses på lördag! =)



KRAM KRAM

2011-09-15 @ 21:33:30
URL: http://www.camomilloo.blogg se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0