Känner ni igen?

Titt! Vi är med pump igen! Precis som för två år sen...

Jag var uppe på BB idag för en viktkoll och passade också på att diskutera vår matsituation. Göte vägrar nämligen bestämt att suga från bröstet och sedan i förrgårkväll och att suga på den specialamningsflaska som vi köpt. Igår natt fick vi istället ta till en vanlig nappflaska och då åt han som bara den. Den ska ju dock försämra amningstekniken ännu mer så jag ville diskutera saken. Barnmorskan var dock jättebra och tyckte att jag gott kunde fortsätta så, men pumpa på sidan av och mata i eftersom jag gärna vill att han får i sig mjölken såhär i början. Det känns skönt för mig och mycket av stressen kring att Göte inte kan eller vill amma släpper. Barnmorskan sa att så länge mjölkproduktionen hålls igång så kan man alltid ta upp amningen. Så nu kör vi ett litet uppehåll för att testa igen om några dagar. Förhoppningsvis suger han bättre då! Tills dess: pumpa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0