Förskoledags!

Sommarlov i all ära, men nu var det verkligen dags för dagis igen! Rut har varit hemma i 8 veckor och det var på tiden att få in lite rutiner och att få träffa alla kompisar igen. I tisdags ville Rut gå redan kl 07, trots att hon inte börjar förrän kl 9. När det väl var dags att gå var hon lite pirrig i magen. Jag och Göte stannade och lekte en liten stund, men fick en naturlig avgång iochmed fruktstund och samling. Då smet vi och inte ett pip hördes från Rut. Klockan 14 möttes vi vid grinden av en superglad liten Rut som hojtade 'Titta mamma! Jag cyklar!' Och ingen napp hade hon i munnen heller! Den har liksom blivit lite av en vääääldigt kär vän under sommarlovet. Så skönt att det går bra på förskolan och att Rut trivs så bra. Skönt för mig och Göte att få lite egentid tillsammans också. Väldigt skönt!
Göte har fått låna en Bumbostol av kompisen Calle. Rut tycker att den är jätterolig och får plats i den hon med, men när Göte skulle sitta gick hon och hämtade sin potta. *Göte sitter i sin potta och jag sitter i min potta!'
 
/e
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0