Spagetti alla puttanesca

Igår var det rätt tomt i kylskåpet, men det räckte till att svänga ihop lite pannkakor. Eftersom Rut är ett barn gillar hon ju förstås pannkakor. Jag har också barnasinnet kvar och gillar pannkakor, medan Joakim föredrar annat mat.

Tur att vi har en matlåda från dagen innan tänkte jag. Den får Joakim ta. En låda med spagetti alla puttanesca (vitlök, chili, kalamataoliver, sardeller, kapris och tomater). Vad jag inte tänkte på är ju att spagetti alla puttanesca är Ruts favoriträtt - i alla kategorier. Jag menar, både oliver och tomater i samma rätt! Hallå?

Pannkakorna.

Nämen Rut? Tog du pappas mat istället?  Först tryckte hon i sig två pannkakor och sedan gav hon sig på oliverna. 'Ooooooliiiiiver!'

/e

Kommentarer
Postat av: lillputt

hihi vilken busrut!

hade nog också gjort samma sak hehe ;)

älskade "moliver" när jag var liten :)

hoppas du också får en jättefin helg!

kraaaaam <3

2012-02-17 @ 10:45:50
URL: http://lillputte.blogg.se/
Postat av: Lollbert

Vad betyder Puttanesca?

2012-02-17 @ 13:37:06
Postat av: Lollbert

Vad heter denna maträtt på svenska?

2012-02-17 @ 13:40:24
Postat av: mormor

bloggen är jättesnygg.kram

2012-02-18 @ 17:18:26
Postat av: Elin

För dom som inte kan utrikiska kan jag informera om att puttanesca betyder hora. 'Horans spagetti' alltså :)

2012-02-19 @ 18:45:19
URL: http://hallonochhus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0