Strumpor

Imorse låg jag och sov och vaknade av ett tjut från Rut. Jag kollade på klockan och konstaterade att hon var06.59. Dags-att-gå-till-dagis-tid alltså. Det kan ge upphov till endel tjut vet man ju (inte just för att det är dagis utan just för att man är stressad och overallen måste på) så jag masade mig upp för att se om jag kunde hjälpa till.

När jag satt på sängkanten och försökte klä på mig tystnade plötsligt tjuten och jag hör Joakim säga:

-Ja, ta den där då. Men det ser konstigt ut bara så du vet.

Och när jag äntligen fått på mig och kommit ut i vardagsrum är Rut nöjd med en lila strumpa på ena foten. Och en rosa- och lilablommig strumpa på den andra foten. De strumpor som hon dessutom hade sovit i under natten.

Så illa såg det ju inte ut, men mina små älsklingar kan ju få problem i framtiden i och med att båda är lika bestämda i vad som ska vara på och vad som är snyggt. Jobbigt bara att tampas med det redan innan ungen har fyllt två år :)

Det fotas inte lika mycket här hemma så jag bjuder på en gammal bild.
'Tittele, tobbele, makafru, spelaros och stortampen upp i vädret' är en rolig tåramsa tycker Rut nu för tiden.

/e

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0